pochodzenie marki rica

Pochodzenie marki RICA. Co tak naprawdę marka nosi w swoim DNA?

Obecnie zwracamy coraz więcej uwagi na źródło pochodzenia oraz zaplecze marek, weryfikując w ten sposób czy jako odbiorcy chcemy i jesteśmy w stanie się do nich przywiązać. Staramy się budować przekonanie o firmie na podstawie jej praktyk oraz jakości produktów. Przybliżamy Was zatem do genezy marki RICA.

 

RICA jest obecna w ponad 60 krajach na świecie, ale wyjściowo to firma rodzinna

Marka powstała w 1994 roku na Sycylii, posiadając swoją siedzibę w Katanii. Autorem biznesu jest Mario Puglisi, pracowita osoba, która zdecydowała o rozwinięciu marki RICA podczas jednej ze swoich podróży służbowych. Efektem podjętej w sobie decyzji było przekształcenie niewielkiego biznesu w rozpoznawalną markę, pojawiającą się dziś w ponad sześćdziesięciu krajach na całym świecie. Czynności te wymagały poświęcenia i zaangażowania istotnej części rodziny, która wsparła Mario w kreatywnym planie dotyczącym marki RICA. Główny cel biznesowy sprowadzał się do zaspokojenia rynków na którym marka funkcjonuje, dlatego odnalezienie uniwersalnej i atrakcyjnej dla wielu tradycji kulturowych cechy było wyzwaniem, które sprawnie zostało podjęte i zaspokojone, dzięki wykorzystaniu naturalnego środowiska i bogactwa rodem z Sycylii. Rodzina Puglisi wskazuje, iż inspirację odnaleźli w naturze oraz, że nie widzieli innej odpowiedzialnej alternatywy dla biznesu, niż droga dążąca do zrównoważonego rozwoju środowiska. Stąd też, wpływ ich działalności na środowisko jest znikomy, ponieważ ilość etapów pracy oraz emisja węgla jest zredukowana,a koncentracja na odpowiednim wykorzystywaniu zasobów- istotna i przemyślana.

Famiglia-Puglisi

Misja oraz symbole marki RICA

Skoro otoczeniem marki naturalnie była Sycylia, rodzina postanowiła, aby główną misją stało się tworzenie naturalnych kuracji pozwalających dbać piękno i kondycję ciała oraz umysłu wykorzystując do tego bogactwo zasobów naturalnych Sycylii. Odnajdując w różnorodności
i urodzaju Sycylii największe wyróżniki regionu, takie jak wpływ wulkanu Etna, czy bogato kwitnąca opuncja figowa – do produkcji kosmetyków RICA używa się składników regionu – pochodzących ze źródeł odnawialnych, co jest olbrzymim atutem i wyróżnikiem brandu.

Odpowiedzialne piękno

Priorytetem działalności RICA jest wykazywanie dobrej praktyki w obrębie funkcjonowania firmy oraz dostarczanie wysokiej jakości kosmetyków, służących efektywnym kuracjom skóry głowy i włosów. Jak mówią właściciele RICA: „w naszej firmie dążymy do elastyczności, do szybkiego reagowania na zmieniające się wymagania rynku, oferujemy zatem natychmiastową odpowiedź na życzenia klientów, równocześnie zachowując globalny punkt widzenia”. Tak prezentowana wizja na biznes przekłada się na działalność partnerów współpracujących z firmą rodzinną i zachęca do tego, by pracować przy użyciu kosmetyków RICA. W kreatywnej branży fryzjerskiej duże znaczenie ma skład kosmetyków, ich zapach oraz efekt, które gwarantują. Mimo iż w Polsce marka istnieje dopiero dwa lata, już teraz może pochwalić się powiększającym się gronem salonów partnerskich, które z dumą i przekonaniem wprowadzają ją do swoich pracowni fryzjerskich.